Programare concurentă și bazată pe evenimente
Lucrări de laborator

Autori: Dan Cosma, Petru Mierlutiu, (c)2008-2021
Actualizari: 26 septembrie 2021

Bun venit pe pagina oficiala a laboratorului de Programare concurenta si bazata pe evenimente!

English site

You can access the English version of the CEBP lab page. .

Organizarea laboratoarelor online

Laboratoarele online se vor desfasura la adresele publicate pe Campus Virtual.

Proiecte

In cursul laboratorului va fi implementat un mini-proiect. Pentru realizarea proiectelor, studentii trebuie sa se organizeze in echipe de maxim 4 persoane.

Tema proiectului trebuie anuntata cadrului didactic cu care se face laboratorul pana cel tarziu la laboratorul din a doua saptamana a semestrului, de catre reprezentantul ales al echipei.

Este recomandat ca echipele sa fie formate din studenti care sunt programati la laborator la aceeasi ora si in aceeasi sala. Pot fi efectuate schimbari intre studenti, in asa fel incat numarul de studenti de la fiecare laborator sa ramana acelasi (asa cum a fost stabilita configuratia grupelor la inceputul semestrului). Echipa va veni la laborator la ora la care majoritatea membrilor au programat in orar laboratorul. La un laborator se pot prezenta maxim 5 echipe.

Proiectele trebuie realizate in Java. Cu acordul cadrului didactic pot fi alese si alte platforme sau limbaje sau de programare. Proiectele vor fi implementate astfel incat sa trateze toate problemele de concurenta care pot sa apara in contextul temei alese. Trebuie evitate situatiile de deadlock, livelock si starvation si trebuie eliminate problemele legate de consistenta si vizibilitatea resurselor comune. Predarea proiectelor dupa termen atrage penalizari.

Descrierea proiectului

Proiectul poate fi implementat atat ca aplicatie locala, cat si, la alegere, ca sistem distribuit. Termenul limita de predare este in saptamana a XII-a a semestrului I.

Pot fi alese oricare din temele de mai jos, sau pot fi propuse teme noi. Propunerile de teme noi trebuie facute pana la o data care va fi anuntata si vor fi puse in aplicare numai cu acordul cadrului didactic.

Temele propuse pentru primul proiect sunt:

  1. Simulator de Workflow
  2. Sistem birocratic
  3. Server de mesagerie
  4. Joc de strategie
  5. Bursa
  6. Reactii chimice

Pagina cursului

Notele de curs (slide-uri), informatiile despre examinare si ultimele noutati referitoare la curs pot fi aflate consultand pagina cursului.

Resurse

  1. Programare concurenta
  2. Programare bazata pe evenimente

Informatii

Pentru probleme legate de laborator, puteti lua legatura prin e-mail cu cadrele didactice cu care faceti laboratorul:
  • Dan Cosma, la adresa danc at cs -dot- upt dot ro.

Pentru observatii, sugestii sau orice alte probleme legate de lucrarile de laborator, autorii pot fi contactati la adresele de mai sus.